Govor predsednice republike na prireditvi ob 60-letnici podjetja Fotona. Foto: Katja Kodba/STA
Predsednica nagovorila zaposlene ob 60-letnici delovanja Fotone
Podjetje Fotona, eno izmed najstarejših podjetij na svetu, ki razvija, prodaja in trži laserje za medicino in zobozdravstvo, danes praznuje 60-letnico delovanja. S svojo dejavnostjo je pričelo le štiri leta po tem, ko je v ameriškem raziskovalnem laboratoriju zasvetil prvi laser na svetu in se skozi leta razvilo v visokotehnološko podjetje in mednarodno korporacijo, enega vodilnih globalnih proizvajalcev medicinske laserske tehnologije. Slovesnosti v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma se je udeležila tudi predsednica republike Nataša Pirc Musar, ki je zbrane tudi nagovorila.
Ljubljana, 27. 5. 2024
Sporočila za javnost , Govori
"Kot predsednica države sem upravičeno ponosna na vašo uspešno pot. Vesela sem, da ste zrasli v pomembno in prepoznavno mednarodno korporacijo. Da so vaše inovacije pomembno prispevale h globalnemu napredku laserske optoelektronike. Da z učinkovitimi in manj invazivnimi medicinskimi posegi danes rešujete in izboljšujete življenja ljudi po vsem svetu. In ponosna sem, da se zavedate svojih korenin in da ste kljub mamljivim ponudbam še danes trdno zasidrani v Sloveniji."
Predsednica je ob tej priložnosti spregovorila tudi o dveh aktualnih izzivih. Izpostavila je možne pozitivne ali negativne smeri razvoja umetne inteligence. Kot slovenski izziv pa je podčrtala vprašanje, kako iz tujine nazaj domov pritegniti najboljše domače strokovnjake. Izpostavila je, da to zahteva celosten paket ukrepov, ki bodo v skupnem delovanju prinesli želen preboj na tem področju. Po njeni oceni gredo številne aktivnosti pristojnih ministrstev v pravo smer, izpostavila pa je, da se moramo kot država bolj potruditi in podjetjem olajšati zaposlovanje visoko izobraženih kadrov, s premišljenimi ukrepi pospešiti razvoj podjetij in zvišati njihovo dodano vrednost.
Zaposlene v Fotoni je ob zaključku nagovorila: "Prepričana sem, da tisto, kar resnično ločuje Fotono od konkurence, niso le vaše bogate izkušnje in zbrano strokovno znanje, temveč tudi vaša edinstvena korporativna kultura in zgodovina. Črpajte navdih iz bogate preteklosti podjetja, medtem ko se boste še naprej prilagajali, inovirali in na novo izumljali sebe in svet (panogo), v katerem poslujete."